SOS

ja, vad har jag haft för fuffens för mig idag dååå? Fuffens? asså vem fan kom på det ordet? haha fuffens, det går inte ens att dela på så att det blir logiskt, som tansborste- tand och borste. ja logiskt. fuffens? fuff och ens?
Imorse var jag riktigt duktig så jag och en av mina kollegor gick på en morgonpromenad uppe i ett berg här i närheten. Kul att gå när jag hela tiden hoppar och tror att jag hör ormar i gräset. Men det var riktigt skönt och vi hitta riktig fin promenadstig som ledde oss till den finaste utsikten. Lik kalkbrottet i örebro. Men inget slår känslan av örebros kalkbrott <3
Sedan var det en tripp till SOS barnbyar här i Pune. Det är ett litet område som är riktigt fint! Som en liten by, med mycket grönska. Där fanns totalt 20 hus med 10 barn i varje och en "mamma". Barnen som kommer dit är hemlösa, och den mamman de får är antingen en änka, som förlorat både man och barn eller en kvinna med svårigheter. Hon  får ta hand om 10 barn på alla sätt så som en mamma gör. Barnen måste vara under 8 år för att bli mottagna och killarna får endast stanna tills de är 14. Tjejerna får stanna tills de har integrerats i samhället och känner att de kan klara sig själva. på organisationen försöker de även hitta en man åt tjejerna när de fyllt 18 år. Detta genom att killar ansöker om att få träffa en tjej där, de får träffas och kolla upp om killen är en bra kille om han kan försörja tjejen Det var jättekul att vara där, vi gav barnen leksaker och spelade fotboll med dem. Återigen gav jag bort min kamera så att de kunde ta kort, vilket de verkligen älskar! Men det går inte att få bort tanken om vad dessa barn varit med om. Hur det är att sättas i ett hem med nya syskon och en ny mamma. Hur det är för killarna att vara där från 8 år eller yngre och sedan måste lämna sitt hem när de är 14. Men det viktiga är att tänka att de faktiskt får ett hem, att utan organisationen så hade det bott på gatan och varit med om saker man inte ens vill tänka på. Kanske hade de idag inte ens levt pga av svält eller andra missöden. Medan de nu istället får tak över huvuden, en utbildning och närhet.
Här kommer de springades!:)
jag med mina ali-baba byxor
jag sa till henne vi gör fula miner, men hon lura mig.
Gullungeen!
Fotbollsproffset!

Kommentarer
Postat av: Samra

hahahah!!ååå vad roligt det ser ut att vara där !!SAKNAR DIG JÄTTEMYCKET!!

2011-02-03 @ 16:21:36
Postat av: suada

saknar diig min älskade syster!

2011-02-03 @ 17:40:43
URL: http://suadas.blogg.se/
Postat av: Charissa

Örebro? Örebro?! Kvinna, du är i Indien!



meeen stackarnaa, fast jävligt smart strukturerat ju. dit ska vi flytta!! saaaaknar dig!!!!!!!

2011-02-03 @ 21:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0