Try to forgive me

Jag förstår att saknaden har varit stor mina kära läsare! Men veckan har varit fullspäckad och internetkaféet vägrar att sätta ut öppentider anpassade efter mig.

Hela veckan har vi varit på en statlig organisation för de som missbrukar alkohol eller olika sorters droger. Det har varit en otrolig upplevelse. Aldrig att vi i Sverige hade fått träffa missbrukarna själva, att vi skulle få strosa omkring där och se dem i sina vita kläder, se deras familjer komma och hälsa på, ta del av deras historia. Men det fick vi här, förutom olika föreläsningar fick vi höra hur både män och kvinnor fastnar i missbruk. En 23 årig tjej som är beroende av cannabis berättade att hennes hemska barndom påverkat, att hennes umgängeskrets förstärkt och hur hon till slut blev tvingad till organisatioen. Hon var så vacker, hade gärna suttit och pratat längre med henne. Det var bara en av historierna vi hörde, så berörande och så öppna de var.
Yoga lektion-jag somnade till några gånger.

Efter 35 dagars behandling får de som fullföljt målet lämna missbrukscentret, här var nära och kära samalde, och även vi fick se hur de kom upp och tog sitt "diplom".

Kvinnor som inte är missbrukare men som har en man som är inlagd på centret fick en egen lokal där de bakar och träffar andra kvinnor med samma bakrund. Vi fick vara med. Mitt bröd blev självklart bäst.

En kväll för nån dag sen. Ute på en jättemysig resturang/fik, vad det nu var, med härliga människor!

Jag och bosna:)

Goa och glada!:) och en som posar. haha.


Kommentarer
Postat av: mamma

Mycket sorgligt och roligt får du vara med om. Och jag är en mycket stolt mamma ska du veta :) Och är glad att även andra menniskor för se och uppleva villken underbar människa du är. Du gör alla i din närhet glada och lyckliga med den kärlek du har och som du delar med andra :)Älskar dig jätte mycket,och saknar dig oerhört !!!

2011-02-12 @ 18:28:52
Postat av: Charissa

asså läser dina inlägg och det finns så mycket jag vill säga dig, men tycker som att det bara blir samma sak och blir nog lite tjatigt för dig att läsa varje gång du kollar kommentarerna. men älskar dig, saknar dig och som din mamma säger så är jag också glad och jävligt stolt att även andra människor på en helt annan kontinent får se vilken fantastisk människa du är och att du får göra det du gör bäst!

puuuuuuuuussssss

2011-02-12 @ 21:15:42
Postat av: Samra

hahah vad roligt det ser ut med yoga lektion:PVilken god man det ser ut VAD GOTT!!!MM...

2011-02-13 @ 16:02:27
Postat av: Samra

OJJ jag råkade skriva Man när jag tänkte skriva mat :D

2011-02-13 @ 17:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0